Stairway to heaven

      
 
  
 
 
 
HOLA! 
 
Jag har inte tagit speciellt många bilder med telefonen så har inte så många bildbevis på vad vi hittar på. Idag var vi på en av våra många promenader runt stan. Vi hittade en fotovänlig världskarta och en lika fotovänlig trappa. Rubriken till inlägget kunde inte vara mer missvisande då det på toppen av trappan var varmt så in i helvetet. 
 
Ni ser också en bild där jag står och sätter upp håret på hostelet. Att jag för första gången i mitt liv klippt en fashionabel frisyr som behover en smula underhallning (en så kallad "Lob") var minst sagt pengar i sjon. Det finns nämligen inte den blekaste chans att kunna ha håret utsläppt på grund av värmen. Även nätterna är klibbande varma eftersom John sover med fötterna precis vid ACn och därför inte kan ha den på max. Vi testade första natten och Johns stulna flygplansfilt kom väl till pass.
Ni ser också en bild från vår lilla hostelgata och en bild från när vi var på beachvolleybollmatch mellan Brasiliens och USAs bästa spelare. Vi fick biljetter gratis av en generös engelsman som heter Cal som brukar hänga på stranden och spela beach volley. John och han spelade ihop häromdagen och John accepterades direkt som en i gänget och jag som Johns bihang. Mycket trevligt.
 De sista spelarna är från Ipanema beach:) 
 
As we speak sitter vi pa hostelet och vantar pa bussen som ska ta oss till Iguazufallen. Det kommer ta 24 timmar men vi har bunkrat upp med mat och vatten. Det sags att bussens air con ska vara superkall sa jag har packat understall i ull i handbagaget. Att jag har med mig understall i ull till den sydamerikanska sommaren beror pa att vi planerar att vandra i Torres del paine i sodra Argentina/Chile. I ovrigt har jag redan insett att jag packat med mig for mycket. Man hor alltid folk saga att man ska ta med sig halften av vad man tankt sig. Jag foljde radet och packade lite men i mitt fall borde jag ha packat en tredjedel av vad jag tankt.
 
Nu ska vi ata och sticka! Kraaameen <3

Kommentarer:

1 Mamma:

Och här sitter vi i snöyra o blåst. Tänk på det så kan ni njuta av värmen 😅kramar i massor 😘

Kommentera här: